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14 maggio 2009

Russia's accession to WTO

Geneva will host the next round of talks on Russia's accession to the World Trade Organization on May 25-29, Russia's top negotiator said on Wednesday.
Maxim Medvedkov said the WTO working group would discuss Russia's new proposals on most of the remaining unsettled issues, in particular the government's domestic agriculture subsidies.
The Russian and U.S. presidents earlier instructed their governments to expedite Russia's accession to the global trade body. Russia's Economics Ministry has said Russia could join before the end of 2009.

Russia has been negotiating its entry into the WTO for more than 15 years.
To date, Russia has finished the necessary bilateral negotiations with 60 interested countries, but has yet to coordinate positions on several issues, including agriculture, export duties for timber, and regulation of the activities of some state companies.
Russia is the world's only major economy still outside the WTO. The agreement of all 153 WTO members is necessary for a state to join the body.
Fonte: rian.ru

13 maggio 2009

La forza di Carlsberg in Russia


In attesa che Carlsberg (marchi Carlsberg, Baltika, Kronenbourg, Holsten) renda noti in questi giorni gli ultimi suoi risultati operativi, gli analisti hanno notato che la Russia è diventata di gran lunga il più importante motore di crescita per la quarta maggiore distilleria di birra al mondo, dopo che l'incremento delle vendite (che pur contano ancora per il 60% del totale) in Europa occidentale e settentrionale è ormai stagnante sin dall'anno scorso.
Alla fine del 2008 nel paese di Putin Carlsberg, dopo l'acquisizione del noto marchio locale Baltika da Scottish & Newcastle, avrebbe contato per il 38,3% di tutto il mercato della birra, riuscendo a guadagnare posizioni sui marchi russi più a buon mercato nonostante lo sfociare della crisi negli ultimi mesi dell'anno.


Mentre rapporti dei competitor Heineken e SabMiller affermano che nel primo trimestre dell'anno il mercato russo della birra si è stabilizzato dopo il relativo deterioramento (-1%) del 2008, in Russia Carlsberg è interessata ad espandersi nelle regioni oltre Mosca e San Pietroburgo.
Secondo gli analisti, la Russia conta per circa la metà dei profitti del gruppo Carlsberg, previsti raddoppiare proprio a seguito dell'acquisto di Baltika.



Fonte: Uomini e Imprese


11 maggio 2009

New pricing strategy for X5 Group

X5 Retail Group is going to introduce a new pricing strategy in its Pyaterochka stores. To date, only 40% of its product range has been at the minimum market price. In the next two to three weeks, prices on all products will be reduced to the minimum market price by all 870 Pyaterochka owned stores. The new pricing will be not introduced in some Pyaterochka stores, which are operated on a franchise basis. As pointed out by Oleg Vysotsky, General Director of the Pyaterochka format, a crisis is a good time to strengthen its market position and gain the loyalty of customers.
“We expect this strategy to drive Pyaterochka's like-for-like sales growth, while at the same time, we will leverage our low-cost operations and advantages in purchasing power and logistics to manage margins,” the CEO Lev Khasis said.

Source: www.planetretail.net

5 maggio 2009

Boom in Russia per il vino Made in Italy


Come riporta Coldiretti le bottiglie di vino Made in Italy spedite in Russia sono aumentate del 30% nel 2008 raggiungendo un valore record di 64 milioni di euro. Tra i prodotti italiani esportati verso Mosca il vino è il settore che evidenzia la crescita più elevata.
Si tratta di uno straordinario balzo in avanti rispetto all'andamento generale del commercio che svolge una funzione da traino per l'intera produzione nazionale dei diversi comparti produttivi, a partire dall'agroalimentare dove la crescita in valore delle esportazioni è stata del 10% nel 2008.
Si è verificata poi una rapida ascesa dei consumi di vino: si parla di 7 litri procapite l'anno ma secondo la Research Agency for Federal and Regional Alcohol Markets gli acquisti di vino in Russia cresceranno a ritmi tali da raggiungere in pochi anni i livelli dell'Europa occidentale, lasciandosi per sempre alle spalle l'idea stereotipata del russo bevitore di vodka.


Fonte: Coldiretti

4 maggio 2009

Unilever to expand into Russia

Unilever announced its intention to acquire Baltimor Holding ZAO's sauces business, the leading ketchup business in Russia. The acquisition will further strengthen Unilever’s existing dressings portfolio and competitive position in Russia, one of its priority countries.
The acquisition, which follows Unilever's purchase of Russia's leading ice cream business, Inmarko, in 2008 and its commitment to build a state-of-the-art food production facility in Tula, further consolidates the position of Unilever's business in Russia.

Vindi Banga, Unilever's President of Foods and Home & Personal Care, said: "Russia is a key market for Unilever, and we believe that the acquisition of Baltimor, which is already a strong ketchup brand in the region, will strengthen our position further. Our world-class research and development expertise and knowledge of the foods business, coupled with Baltimor's local strengths, can significantly enhance our position in the Russian ketchup and dressings market."
The acquisition includes ketchup, mayonnaise and tomato paste business under the Baltimor, Pomo d' Oro and Vostochniy Gourmand brands – accounting for annual turnover of around €70 million – and a production facility at Kolpino, near St. Petersburg. It excludes Baltimor's branded vegetables, condiment, preserve and juices business and production facilities at Krasnodar and Khabarovsk.

The acquisition consideration is made on a cash and debt free basis and is not material to Unilever overall. The transaction is subject to regulatory approval.